הוצאה לפועל וחדלות פירעון

חדלות פירעון מהי?

חדלות פירעון הוא מצב בו אדם אינו מסוגל לעמוד בהוצאותיו ובחובותיו, כאשר סך הוצאותיו גדול משמעותית מסך הכנסותיו. בדרך כלל רצוי להכריז על חדלות פירעון רק כאשר לא רואים אור בקצה המנהרה וכאשר לאדם אין מוצא אחר. הכרזה על חדלות פירעון ופנייה לבית המשפט בנושא היא בעצם תחילתו של הליך שהיה מוכר לכולם בעבר בשם הליך "פשיטת רגל".

בשנים האחרונות, נעשתה רפורמה משמעותית בדיני חדלות הפירעון, במטרה להקל על החייב ולסייע לו להשתלב בחזרה בחברה כאזרח מן השורה. כעת ידוע לכולם כי שימוש באשראי הוא חלק אינטגרלי מחיי מסחר תקינים ועל כן סיכונים כלכליים הם מצב טבעי. למדינה, כמובן, יש אינטרס שאזרחיה ינהלו אורח חיים עסקי משגשג, ולכן היא בחרה להעביר רפורמה שתשים את הדגש המרכזי על שיקומו של החייב ולא על החזרת החובות ומכאן הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

אז למי מתאים הליך חדלות פירעון בהוצאה לפועל?

כאשר חייב שמכריז על חדלות פירעון הוא יחיד – ולא תאגיד – וסך חובותיו נמוכים מ- 150,000 ₪ וגבוהים מ- 50,000 ₪, הליך חדלות הפירעון יערך במסגרת רשות ההוצאה לפועל הקרובה לביתו, ולא בבית המשפט.

שלבי ניהול הליך חדלות פירעון:

  1. השלב הראשון הוא הגשת בקשה לפתיחת התיק ותשלום אגרה.
  2. השלב השני נקרא טרום הסדר- מטרתו היא למנוע מהחייב להיכנס לחדלות פירעון ע"י הסדר תשלומים שיקבע על מנת שהחייב יחזיר חובותיו. בהנחה ולא מגיעים להסדר בשלב הטרום ממשיכים הלאה בהליך.
  3. השלב הבא הוא אסיפת נושים – בשלב זה מזמן רשם ההוצאה לפועל את כלל הנושים (האנשים להם החייב חייב כסף ומהם הגיעו חובותיו). המטרה היא ליצור שיח ודיון בין החייב לבין הנושים במטרה להגיע לעמק השווה בנוגע לאופן החזר וסכום התשלום לנושים. היה ואסיפת הנושים לא הולידה דבר, ממשיכים לשלב הבא.
  4. צו פתיחת הליכים – בשלב זה יפתח לחייב הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי במסגרתו ימונה לחייב נאמן, יוטלו הגבלות, ויקבע צו תשלומים חודשי בו החייב צריך לעמוד בהתאם ליכולתו הכלכלית ולהכנסותיו.
  5. השלב האחרון הוא קבלת צו שיקום כלכלי והפטר. בשלב זה החייב ידרש לעמוד בתשלום החודשי, לשתף פעולה עם ההליך, להראות נכונות ולבסוף לקבל את ההפטר אשר יסיים את ההליך.

חשוב מאוד להיעזר בעורך דין המבין ומכיר את תחום חדלות הפירעון בצורה טובה. עורך דין טוב בתחום חדלות הפירעון יעבוד על כך שצו התשלומים יהיה בהתאם ליכולתו של החייב, שתקופת התשלומים תהה יותר קצרה ושההפטר יתקבל במהירות האפשרית.

משרדינו בעל ניסיון רב בין בייצוג חייבים ובין בייצוג זוכים בהליכי הוצאה לפועל, חדלות פירעון ושיקום כלכלי. משרדינו מתחייב ללוות את כלל לקוחותינו ולהעניק טיפול משפטי בצורה המיטבית ביותר תוך התייחסות והתחשבות בצרכי הלקוח, בייצוג חייבים משרדינו שם לנגד עיניו את המטרה החשובה ביותר והיא למחוק את החובות באופן המיטבי ביותר במינימום זמן ובמינימום הוצאות מצד הלקוח, בתוך כך, כבר בעת הגשת הבקשה בהליך חדלות הפירעון עמל משרדינו להסרת העיקולים וההגבלות באופן המהיר ביותר ממחיקת החובות ועד לקבלת הפטר.

שאלות ותשובות
טובת הלקוח חשובה לנו יותר מכל דבר. אנו מאמינים בשירות אישי ומקצועי, בשיתוף מלא יחד עם הגדרת מטרות ויעדים משותפים למשרד וללקוח. נשתף אתכם באסטרטגיה המשפטית, נעדכן לאורך שלבי הטיפול וניהיה זמינים לשאלות 24/7.
כמשרד עורכי דין הנותן שירותים משפטיים, חשוב לנו לתת מענה לכלל האוכלוסיה. אף על פי כן, משרדנו לא יקח על עצמו תיק בתחום בו אנו לא מתמחים ב 100% ושאיננו בטוחים במלוא האחוזים שנוכל לנצח עבור הלקוח שלנו.
זה משתנה. ישנם תיקים שאנו עובדים בהם על בסיס הצלחה וגובים אחוז מהסכום שיפסק וישנם מקרים בהם נדרוש מקדמה או תשלום ראשון. כך או כך אנו שמים את טובת הלקוח לפנינו ומשתדלים לגבות מחירים הוגנים בהתאם ליכולתו ולכיסו של כל אדם.
עורכי הדין במשרדנו ביצעו ומבצעים תפקידים של כונסי נכסים, נאמנים, מנהלי עיזבון ויועצים משפטיים לחברות ופרטיים.
תחומי התמחות נוספים
יצירת קשר